Oh yeah, livet är ju för underbart!

2010-11-20 @ 20:11:03
Konstaterade att jag inte har varit här inne och skrivit något på flera månader. Jag godkände komentarer från augusti..och det betyder att jag inte varit inloggad på detta ställe på 3 månader lite drygt.
Snacka om att jag är effektiv -Not!

Livet suger, samtidigt som livet känns underbart fantastiskt! Denna kombination kan tyckas märklig.., och det ÄR den. Av olika skäl och anledningar, har jag valt nya vägar.

Jag har nedsatt hörsel på vänster öra. Trodde först jag hade fått öroninflammation. Mend et händ einget mer på flera dagar. Sen släppte det när jag åt allergimedicin..så då tog jag för givet att det var katten.
Nu har jag inte ätit medicin sen mitt på dagen (och jag borde inte behöva ta mer ikväll. jag menar, överdosera allergitabletter känns ganska beige)
Det är som om jag har lock för örat. Ungefär som den gången jag fick en smäll av min dotter (typ i somras nån gång) Jag had eont i huvudet i en vecka..och nedsatt hörsel i två veckor. Men nu har jag inte blivit slagen..och katte har flyttat.. Kan det vara kylan? Måste nog gå och köpa mig en snygg mössa! :-)
Kanske ska ha det som projekt imorgon då?! Mamman investerar i en H&M-mössa! Coolt...haha.
Undrar hur de mössorna ser ut nu för tiden? Är de snygga, elle rär det såna där fula tantmössor? Jag tänker fan inte gå omkring med en kärringmössa till mitt ansikte! Då ser jag skitgammal ut ju.. ;-)

Har iaf planer på att börja tindra..-IGEN! Ger liksom aldrig upp hoppet. Men nån förbannad gång måste jag ju kunna få lite lugn och ro. Det händer saker jämt.., men jag tycker att det inte finns så många fler grejer som kan drabba oss nu. Fast det som hände nu i veckan.., det hände ju även för ett år sen, så jag var väl mer beredd denna gång. Dock fick jag veta mer saker denna gång, mot vad jag visste då.
I dagsläget är jag mer kall och självsäker, för jag vet ju vad problemet ligger. Jag vet vad som ska till, jag vet vad som är bäst, och jag handlar efter det.

För att bevisa för er att jag börjar bli lite snyggare, lite finare, lite mer hot, och framför allt, börja tindra igen, så har jag numera 2 par skitsnygga stövlar, 3 skitsnygga jackor, en väldigt hot och fräsch virkad halsduk/sjal och fingervantar med en liten rosett på (ska tydligen vara inne just nu). Jag köpte även en väääldigt tjejig och feminin telefon, en ROSA! Har fina nya örhängen (dock inget halsband eftersom 7-mån bebisen älskar att dra i sånt).

Min snygga feta Sarek-guldring har inte fått suttit på mitt finger på ett bra tag nu. Drabbades av en allergisk reaktion med eksem (berodde nog mest på stress) och mina fingrar blev drabbade samtidigt som underarmarna blev snyggt flammigt röda med extrem klåda. Då var jag lycklig! ..eller inte. Fingrarna har läkt nu..så jag ska väl börja använda ringen igen. Har man ringen där varje dag, så blir det otroligt tomt då den åker av..och som nu, jag är så van att vara utan, att jag inte saknar den så mycket. Klart jag känner en tomhet, men inte så pass mycket att jag går och hämtar den när jag tänker på den. Okej, nu sitter jag här och skriver blogg, så jag får skylla på det så länge ;-)
Ringen är ju grymt snygg, och den passar på mitt finger!!! :-)

Kommentarer

Postat av: Åsa

Härligt, värsta puman!!! ;o)

2010-11-21 @ 00:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback